Historisch Goud logo, huisstijl en jaarverslagen
Ook een ontwerp nodig?
Keertje van gedachten wisselen?
Voor historisch Goud heb ik logo en huisstijl ontworpen en uitgevoerd als freelancewerk. Een basis met goudfolie, een pantone-versie en een fullcolour-versie voor verschillende soorten drukwerk.
Historisch Goud is de overkoepelende organisatie van Thermenmuseum Heerlen, Kasteel Hoensbroek en streekarchief Rijckheyt. De naam symboliseert de kostbaarheden die de instituten beheren.
- freelancewerk
- logo en huisstijl
- jaarverslagen van 2008 t/m 2012
In de huisstijl komen steeds het goud en donkerblauw terug. Verder heb ik gespeeld met de schuine lijn vanuit de gekantelde ‘g’ van het beeldmerk. In dezelfde hoek komen bv. adresgegevens terug.
Na ontwerp van logo en huisstijl heb ik ook ‑als freelancewerk- de jaarverslagen van Historisch Goud ontworpen en uitgevoerd.
De covers van de eerste drie jaarverslagen.
Het jaarverslag van 2010 bestaat uit twee delen in één cover. Links is het algemene jaarverslag, en rechts een 3‑deling met voornamelijk foto’s en sfeerindrukken van de activiteiten in de drie verschillende instellingen (kasteel, museum en archief).
In het linkerdeel staan bewerkte zwartwit-foto’s van de 3 gebouwen. Rechts ligt de nadruk op mensen en zijn de foto’s in kleur.
Het jaarverslag van 2009 was eenvoudiger. Hierbij heb ik als achtergrond structuren gebruikt, gebaseerd op de verschillende lijnen van de ‘g’ in het logo. Het idee was een gevoelsmatige link te leggen naar lijnenspel in bv. papiergeld en waardebonnen, om iets van kostbaarheid aan te geven.
In het binnenwerk komen deze structuren terug als achtergrond achter de foto’s uit het archief van Rijckheyt, met quotes van bezoekers en medewerkers.
Het eerste jaarverslag van 2008 had goudfolie in de cover. Dit was voor veel mensen de eerste kennismaking met Historisch Goud. Het binnenwerk heeft 3 verschillende soorten papier voor de verschillende instituten. Het is in 2 steunkleuren gedrukt, wat het een sobere en chique uitstraling geeft.